YULAF UNU

Yulaf diğer tahıl ürünlerine göre daha fazla çözünür lif içerir. İçerdiği beta-glukan adlı çözünür lifin kalp sağlığı üzerinde olumlu etkileri vardır. Sindirim sistemini düzenler. Yulaf ezmesi, unu veya kepeğinin LDL kolesterolü azalttığı gösterilmiştir. Görece düşük glisemik indeksiyle, öğün sonrası kan şekerini hızlı yükseltmez ve dengede tutar. Çölyak için güvenli kabıl edilmese de, gluten oranı en düşük olan tahıldır. Yulaf’taki avenin’in ve B vitaminlerinin sinir sistemini güçlendirdiği bilinir.

Yulaf unu çekildikten sonra elendiğinde çokça fire oluşuyor, bu sebeple maliyeti beklenebileceği kadar düşük olamıyor.

Nerede kullanılır?

  • Arpa unu gibi lif oranı yüksek ve gluten oranı düşük olduğu için, tek başına ekmeklerde kullanımı zordur.
  • Ekmek unlarına katkı olarak (buğday veya çavdar ununa yüzde onu geçmeyecek şekilde)
  • Kekler ve tuzlu kekler – (buğday veya çavdar ununa yüzde yirmiye kadar katılarak)
  • Kurabiye ve bisküviler – (Özellikle önerilir. tek başına veya diğer tahıl unlarıyla birlikte)
  • Turta, cheesecake veya kiş altlığı (hamuru). (Özellikle önerilir. tek başına veya diğer tahıl unlarına katkı olarak)
  • Çorbalar (başta sarımsaklı veya soğanlı un çorbası, domates çorbası, yayla çorbası ve tüm terbiyeli çorbalar). (kolay kullanım)
  • Waffle*, krepler, pankekler, muzlu bazlama* (tek başına veya diğer tahıl unlarına katkı olarak) (kolay kullanım)
  • Un helvası, kara helva. (tek başına veya diğer tahıl unlarına katkı olarak) (kolay kullanım)
  • Unlu kızartmaların harcında (balık, kabak vs.) (kolay kullanım)