TAM BUĞDAY UNU (Karakılçık, Bayraktar ve Kızıltan)

Tam buğday unu, buğday taneciğinin bütününü içerir. Rafine beyaz unda olduğu gibi kepeği ve rüşeymi ayrılmaz. Bir ekmek veya unlu ürün tam buğday unu ile yapılırsa buğdayın doğal yapısında bulunan proteinleri, birçok vitamin, mineral ve lif dengeli olarak içerir. Tahıl ürünleri rafine edildikçe bu besin öğeleri ve dolayısıyla sağlık açısından olumlu etkileri azalır. Beyaz ekmeğin glisemik indeksi görece yüksek olduğundan kan şekerini hızlı yükseltir ve hızlı düşürür. Tam buğday ununun glisemik indeksi daha düşüktür ve daha uzun süre tokluk hissi verir. Protein, mineraller (başta çinko) ve lif daha çok budayın kabuğunda bulunur . Rüşeym ise içerdiği E vitaminiyle vücutta hücre zarının dayanıklılığını artırır ve bağışıklık sistemini destekler.

Nerede kullanılır?

  • Ekmek yapımı (ekşi mayalı veya hazır mayalı, istenirse diğer tahıl unları katılarak)
  • Yufkalı börekler ve gözleme (yufka olarak açılması beyaz una göre daha zordur ama tepsi geleneksel olarak mayalı hamurla bu şekilde yapılır). Karakılçık ve Kızıltan
  • Kekler ve tuzlu kekler  (kolay kullanım)
  • Çörek ve poğaçalar 
  • Kurabiye ve bisküviler (kolay kullanım)
  • Muhallebiler (öncesinde elekten geçirilerek) (kolay kullanım)
  • Pizza, pide, turta, cheesecake veya kiş altlığı (hamuru).
  • Çorbalar (başta sarımsaklı veya soğanlı un çorbası, domates çorbası, yayla çorbası ve tüm terbiyeli çorbalar). 
  • Waffle* krepler, pankekler, muzlu bazlama* (kolay kullanım)
    un helvası, kara helva (kolay kullanım)
  • Unlu kızartmaların harcında (balık, kabak vs.) (kolay kullanım)
  • Şerbetli tatlılar, özellikle höşmerim, şekerpare, revani