TAM ÇAVDAR UNU

Çavdar, sağlığa en fazla fayda sağlayan tahıllardan biridir. Ekmek yapımında buğdaydan sonra en çok kullanılan tahıldır. Tam çavdar ununda ruşeym ve kepek ayrılmadığı için lif, protein, potasyum, kalsiyum, demir, fosfor, çinko, magnezyum, mangan, B1, B6, B12 vitaminleri, folik asit ve antioksidanlar açısından zengindir. Kalp ve damar hastalıkları riskini azaltmaya, diyabet ve diğer metabolik hastalıkları önlemeye fayda sağlar. Niasin içeriğinden dolayı kasların güçlenmesine katkı sağladığı bilinir. Ayrıca vücutta daha az yağ depolanmasını sağlar. Eski pehlivanlarının güçlerini çavdar tüketimiyle bağlantılandıranlar var. İçeriğinde bulunan lifler/polisakkaritler sayesinde sindirimi kolaylaştırır, kan şekerini düzenler ve uzun süre tokluk hissi verir.

Nerede kullanılır?

Ekmek dahil tam buğday ununun kullanıldığı her yerde. Özelllikle:

  • Ekmek yapımı (ekşi mayalı veya hazır mayalı; bütünüyle çavdar unundan ekmek yapılabilir. Veya buğday ununa katkı olarak eklenebilir.)
  • Kekler ve tuzlu kekler (kolay kullanım)
  • Çörek ve poğaçalar
  • Kurabiye ve bisküviler (kolay kullanım)
  • Muhallebiler (öncesinde elekten geçirilerek)
  • Pizza, pide, turta, cheesecake veya kiş altlığı (hamuru).
  • Çorbalar (başta sarımsaklı veya soğanlı un çorbası, domates çorbası, yayla çorbası ve tüm terbiyeli çorbalar). (kolay kullanım)
  • Waffle*, Krepler, pankekler, muzlu bazlama* (kolay kullanım)
  • In helvası, kara helva. (kolay kullanım)
  • Unlu kızartmaların harcında (balık, kabak vs.) (kolay kullanım)
  • Şerbetli tatlılar, özellikle höşmerim, şekerpare, revani